حامین طب

استابلایزر ولتاژ وظیفه تثبیت برق ورودی به تمام دستگاه های متصل به خود را بر عهده دارد. یکی از دستگاه هایی که بسیار حساس هستند و حتما برای آنها باید خرید استابلایزر انجام پذیرد دستگاه لیزر موهای زاید است. نوسانات خیلی ریز هم می تواند باعث آسیب به قسمت های حساس دستگاه لیزر شود. در ادامه توضیحات کاملی در رابطه با اینکه استابلایزر چیست و چگونه کار می کند و کدام مدل استابلایزر برای لیزر مو مناسب است بیان می کنیم.

خرید استابلایزر

استابلایزر چیست و چگونه کار می کند؟

به تثبیت کننده های ولتاژ استابلایزر نیز گفته می شود. این دستگاه انواع مختلفی دارد و به استابلایزر های سوییچینگ، رله ای و سروموتوری دسته بندی می شوند. هر کدام ساختار خاص خود را دارد و برای کاربردهای خاصی استفاده می شود. استابلایزر های هوشمند سوئیچینگ دقیق ترین عملکرد را دارند و برای مصرف کننده هایی که حساسیت بالایی دارند مورد استفاده قرار می گیرد. استابلایزر قادر هست ولتاژ در محدوده ی 100 الی 265 ولت را به مقدار استاندارد 220 ولت تبدیل کند. در آن از کاهنده ها و افزاینده های ولتاژ استفاده شده است. مدل سرو در مقایسه با تکنولوژی های دیگر استهلاک بیشتری دارد و ذغال ها در آنها مصرفی هستند و پس از مدتی باید تعویض شوند. استابلایزر های رله ای به ترانس اتوماتیک نیز معروف هستند و بیشتر برای مصارف خانگی کاربرد دارند. برای خرید استابلایزر باید اطلاعاتی کاملی در رابطه با استابلایزر ها و مصرف کننده ها داشته باشیم.

چه استابلایزری برای دستگاه لیزر مو مناسب است؟

دستگاه لیزر مو علاوه بر قیمت بالا از حساسیت بسیار بالایی در برابر نوسانات برق برخوردار است. خود لیزر باعث ایجاد نوسان برق می شود و ولتاژ را پایین می آورد. برای عملکرد بهتر باید از استابلایزری استفاده شود که بتواند ولتاژ را در لحظه تنظیم کند. بهترین تکنولوژی برای این مورد استابلایزر سوییچینگ یا استاتیک است. نوسان ولتاژ در این دستگاه ها کمتر از یک ولت است. همچنین می تواند به صورت هوشمند عواملی که سبب آسیب به قطعات لیزر مو می شود را شناسایی کند و در صورت لزوم خروجی دستگاه را قطع کند. در مواقعی که احساس می کنیم ولتاژ دستگاه تنظیم نیست می توان با مولتی متر استاندارد چک کرد و از منوی دستگاه ولتاژ را کالیبره کرد.

حتما بخوانید  مقایسه دستگاه لیزر تماسی با غیر تماسی

آیا استابلایزر رله ای برای دستگاه لیزر مو های زاید مناسب است؟

ترانس اتوماتیک یا استابلایزر رله ای دارای ساختار ساده تری نسب به تکنولوژی های دیگر است. تنظیم ولتاژ در این دستگاه ها به صورت پله ای انجام می شود. در زمان اصلاح ولتاژ معمولا تغییرات ولتاژ بیش از 10 ولت اتفاق می افتد. تغییرات بیش از اندازه با گذشت زمان روی میکروکنترلر ها و قطعات حساس دستگاه تاثیر می گذارد. پس استفاده از استابلایزر رله ای برای لیزر مو پیشنهاد نمی شود. ذکر این نکته ضروری است که شاید دستگاه لیزر شما بدون هیچ استابلایزری چندین ماه کار کند و مشکلی پیش نیاید. ما بهترین حفاظت ها را ارئه می دهیم تا احتمال بروز مشکل در زمان های حساس و حیاتی به حداقل برسد. استابلایزر رله ای معمولا به استابلایزر خانگی معروف است.

چرا استابلایزر لیزر مو قیمت های متفاوتی دارند؟

عوامل متعددی بر روی قیمت دستگاه استابلایزر تاثیر گذار است. مهمترین مورد تکنولوژی ساخت و کیفیت قطعات بکار رفته در آنها است. استابلایزر های استاتیک یا سوییچینگ قیمت نسبتا بالاتری دارند. اما طول عمر بالا و همچنین بازدهی فوق العاده سبب می شود قیمت بالاتر آن در مدت زمان کمی جبران شود. توان خروجی دستگاه استابلایزر هر چقدر بیشتر شود باعث افزایش قیمت آن می شود. در زمان خرید استابلایزر لیزر مو باید دقت شود دستگاهی با توان مناسب لیزر خریداری شود و این که دستگاه لیزر الکساندرایت است یا لیزر تماسی حتما در نظر گرفته شود. برای لیزر مو استابلایزر هایی با توان 3 کاوا تا 10 کاوا می توان گذاشت و به مدل دستگاه بستگی دارد.

حتما بخوانید  راه های جلوگیری از جوش زدن بدن بعد لیزر
دستگاه لیزر الکساندرایت گرویتی
دستگاه لیزر الکساندرایت گرویتی
gravity laser hair removal

معرفی دستگاه استابلایزر استاتیک یا سوییچینگ

شرکت های خیلی کمی در ایران می توانند استابلایزر استاتیک را تولید کنند. این دستگاه پیچیدگی های خاص خود را دارد. اولین شرکتی که در ایران موفق شد استابلایزر های استاتیک یا سوییچینگ را تولید کند شرکت ریز پردازان مدار سبز بود. محصولات این شرکت دانش بنیان تحت برند پرنیک روانه بازار شد. استابلایزر پرنیک از کیفیت و تنوع قابل قبول برخوردار است و برای لیزر مو و دستگاه های حساس دیگر کاربرد دارد. مدل xi به صورت تکفاز و سه فاز برای مصارف گوناگون تولید می شود. شرکت نوانیا نمایندگی استابلایزر پرنیک است جهت خرید استابلایزر پرنیک بهترین و معتبرترین مرکز است.

استابلایزر برای انواع دستگاه لیزر مو

در تمام دنیا شرکت های خیلی زیادی دستگاه لیزر مو تولید می کنند و بحث واردات آنها به ایران توسط افراد و شرکت های زیادی انجام می شود. از دستگاه هایی که در تمام شهر های ایران یافت می شود می توان دستگاه های لیزر تیتانیوم، پلاتینیوم، اشنایدر پلاس، دستگاه لیزر الکس گرویتی، نابلکس، دکا، کندلا، کلاریتی و … اشاره کرد. هر کدام از این دستگاه ها نیاز به استابلایزر خاصی دارند. برای تهیه بهترین استابلایزر پیشنهاد ما این است که از یک شرکت تخصصی و قدیمی مانند نوانیا اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *