حامین طب

شرایط و مجوز های لازم برای تاسیس کلینیک زیبایی

در چند سال گذشته درمان مشکلات پوست و مو هم مانند هر چیز دیگری، تحت تاثیر پیشرفت تکنولوژی قرار گرفته و با روی کار آمدن متدهایی مدرن، چهره‌ای نوین به خود گرفته است؛ این تحول نوین که از همان ابتدا با استقبال چشمگیری از سوی مردم همراه بود، در امروز به فعالیتی درآمدزا و پر سود تبدیل شده است. اگر شما هم مانند خیلی از افراد به دنبال تاسیس مرکزی تحت عنوان کلینیک زیبایی هستید، بهتر است قبل از هر چیزی با ضوابط آن آشنا شوید. در دنیای امروز تاسیس یک کلینیک‌ زیبایی‌، تنها با رعایت شرایط اعلام شده توسط وزارت بهداشت ممکن بوده و افراد موسس برای بازگشایی کلینیک، باید به دریافت مجوز از طریق سامانه‌های مرتبط مشغول شوند. در ادامه این مطلب ما با شرایط دریافت مجوز آشنا شده و نگاهی بر مزایای آن خواهیم داشت. پس اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، در ادامه با ما همراه شده و اطلاعاتی مفید در این زمینه کسب کنید.

با داشتن مجوز کلینیک زیبایی چه خدماتی می‌توان ارائه داد؟

هر فردی پس از ثبت مجوز کلینیک زیبایی، می‌تواند به فعالیت در زمینه مربوطه یعنی، خدمات بهداشتی و زیبایی بپردازد. اگر شما هم مانند بسیاری از افراد تصور می‌کنید که با اخذ این مدرک می‌توانید انواع فعالیت‌های درمانی را هم پوشش دهید، سخت در اشتباه‌اید. دریافت مجوز زیبایی و لیزر هیچ گونه خدمات درمانی‌ را شامل نشده و برای فعالیت در زمینه درمان باید به کسب مجوز از سوی وزارت بهداشت بپردازید.

البته باید افزود که دست شما به صورت کامل در زمینه ارائه خدمات آرایش و زیبایی باز بوده و می‌توانید به فعالیت‌های گوناگونی بپردازید؛ اموری مانند تزریق ژل و بوتاکس کاملا قانونی بوده و انجام آن‌ها هیچ عواقبی به همراه ندارد. از دیگر خدمات قابل ارائه، می‌توان به اموری مانند رفع جوش، لک، تیرگی و … اشاره کرد. برای ارائه خدماتی مانند لیزر و کاشت مو، گواهی مرتبط به آن‌ها نیاز است؛ با کسب گواهی آن‌ها می‌توانید به صورت قانونی به فعالیت در این زمینه هم بپردازید.

حتما بخوانید  دستگاه لیزر بدون ژل

شرایط و مجوز های لازم برای تاسیس کلینیک زیبایی

نگاهی بر مزایای اخذ مجوز مراکز زیبایی و بهداشتی

حال که قصد دارید با ثبت و تاسیس کلینیک زیبایی خود، به فعالیت قانونی در این زمینه بپردازید، خالی از لطف نیست که با مزایای اخذ این مدرک آشنا شده و با تاثیر آن بر درآمدزایی‌تان آگاه شوید. در ادامه این بخش به مزایای اخذ مجوز می‌پردازیم؛ پس با ما همراه باشید و از این مزایا بهره‌مند شوید.

  • در قدم اول باید بدانید که ثبت موسسه زیبایی و اخذ جواز تاسیس به معنی جلوه قانونی بخشیدن به زمینه کاری خود است. شما با استفاده از این مجوز می‌توانید خدمات گسترده‌ای در زمینه لیزر، زیبایی و پوست و مو ارائه داده و به کسب و کار خود رونق ببخشید. در صورت دریافت نکردن مجوز، فعالیت شما غیرقانونی به‌شمار رفته و تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرد.
  • کسب مجوز به نوعی اعتبار کار شما هم به شمار می‌رود و می‌تواند عاملی برای جذب مشتریان تبدیل شود.
  • شما با استفاده از این مدرک می‌توانید به میزان گسترده‌ای به تبلیغات پرداخته و افراد فراوانی را به کلینیک خود جذب کنید. همچنین این مدرک به شما قابلیت نصب تابلو را می‌دهد.
  • پس از ثبت کلینیک زیبایی، اعتباری که در طی سال‌ها فعالیت حرفه‌ای کسب کرده‌اید، تنها متعلق به خودتان بوده و دیگر رقبا نمی‌توانند از اعتبار شما سوء استفاده کنند. هر نوع سوء استفاده از برند و نام شما با پیگرد قانونی همراه شده و عواقب جدی‌ به همراه دارد.
  • با کسب مجوز شما پا به بازار بزرگ‌تری گذاشته و با ایجاد رقابت سالم و فعال، می‌توانید به پیشرفت حیطه کاری‌تان کمک کنید.
حتما بخوانید  تفاوت بین بوتاکس مو و پروبوتاکس چیست؟

شرایط و مجوز های لازم برای تاسیس کلینیک زیبایی

مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کلینیک زیبایی چیست؟

حال که به صورت کامل با مزایای اخذ مجوز آشنا شدیم و اهمیت برخورداری از آن را درک کردیم، به مدارک مورد نیاز برای این اقدام می‌رسیم. همانطور که می‌دانید کسب جواز تاسیس از پروسه اداری‌ برخوردار بوده و شما برای دریافت آن باید مدارک گوناگونی را ارائه دهید. در این بخش برای پیشبرد سریع‌تر این پروسه، به صورت کامل با مدارک مورد نیاز آن آشنا می‌شویم.

  • اظهارنامه مربوط به موسسات تجاری، اولین چیزی است که نیاز دارید؛ آن را تکمیل کرده و دو نمونه از آن را ارائه دهید. فراموش نکنید که اظهارنامه را با دقت تمام تکمیل کنید و به تمامی نکات موجود در آن دقت کنید.
  • همانند اظهارنامه، اساسنامه مربوط به موسسات غیر تجاری را هم تکمیل کرده و سپس دو نسخه از آن تهیه کنید.
  • تمامی اعضای هیات مدیره باید مدارک شناسایی‌ خود اعم از شناسنامه و کارت ملی را ارائه دهند.
  • در صورتی که امور مربوط به اخذ مجوز توسط وکیل انجام می‌شود، فرد وکیل باید اصل برگه وکالت‌نامه یا کپی برابر اصل را ارائه دهد.
  • در صورت لزوم، اصل برگه قیم‌نامه یا کپی برابر اصل آن باید تحویل داده شود.
  • در هنگام ثبت جواز، حداقل دو شخص حقیقی یا حقوقی باید حضور داشته باشند.
  • کد پستی و آدرس کلینیک باید به صورت دقیق ثبت شود.
  • تلفن ثابت و تلفن همراه شخص مدیر عامل هم باید متقابلا اعلام شود.
  • جهت ثبت شرکت، حداقل صد هزار تومان وجه نقد همراه با خود داشته باشید.
  • در خصوص فعالیت‌های حقوقی، میزان سهم هر کدام از شرکا باید مشخص شود؛ همچنین در پی آن سمت هر کدام از اعضای کلینیک هم باید اعلام شود.
حتما بخوانید  فاصله بین جلسات لیزر چقدر است؟

شرایط و مجوز های لازم برای تاسیس کلینیک زیبایی

در پایان

طی این مطلب با مزایای اخذ جواز آشنا شدیم و در خصوص تاثیرات مثبت آن اطلاعات مفیدی کسب کردیم؛ همچنین متوجه شدیم که برای فعالیت در زمینه درمانی، تنها داشتن این نوع جواز کافی نبوده و باید به کسب مجوز مرتبط از سوی وزارت بهداشت بپردازیم؛ پس اگر تصمیم به دریافت مجوز و آغاز یک کلینیک زیبایی را دارید، وقت را تلف نکنید و همین حالا برای اخذ مدرک اقدام کرده و در مدتی کوتاه کلینیک خود را راه‌اندازی کنید. امیدواریم که مطالب گفته شده کارآمد واقع شده باشد و به میزان مناسبی ابهاماتتان را رفع کرده باشد. اگر سوالی ذهنتان را درگیر کرده، فراموش نکنید آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *