حامین طب

آموزش کار با دستگاه لیزر مو

طی چند دهه گذشته با مورد توجه قرار گرفتن زیبایی پوست و مو بر ظاهر انسان، مراقبت و رسیدگی از آن‌ها اهمیت فراوان پیدا کرد؛ همین عامل کافی بود که پس از مدتی کوتاه سر و کله تکنولوژی استفاده از لیزر برای رفع موهای زائد و مشکلات پوستی پیدا شود. در پی رواج یافتن لیزر در میان مردم، شغل‌های مرتبط به آن مانند اپراتوری دستگاه لیزر هم جایگاه مناسبی پیدا کرد و به کاری پردرآمد تبدیل شد. اگر شما هم علاقه دارید که در زمینه کار با دستگاه لیزر مو تخصص پیدا کرده و به عنوان یک اپراتور فعالیت کنید، در ادامه این مطلب با ما باشید. طی این مطلب به دوره‌‌های آموزشی کار با دستگاه لیزر مو می‌پردازیم.

حتما بخوانید  دستگاه لیزر تیتانیوم پلاس 2023

آموزش کار با دستگاه لیزر مو را از کجا باید شروع کرد؟

اگر شما هم مانند خیلی از افراد به دنبال آموزش دستگاه لیزر مو و فعالیت در این عرصه هستید، اما هیچ ایده‌ای در خصوص نقطه شروع ندارید، بد نیست بدانید که قبل از هر چیزی، باید به دنبال اخذ مدرک مربوط به این حرفه باشید. در سراسر کشور دوره‌های آموزش کار با دستگاه لیزر ارائه می‌شود که شما با شرکت و به پایان رساندن آن‌ها می‌توانید مدرک مدنظر خود را کسب کنید. با وجود دوره‌های فراوان در هر گوشه کناری، انتخاب موسسه‌ای مناسب برای کسب آموزش باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به دنبال معتبرترین مدرک اپراتور لیزری در کل کشور هستید،  بهتر است که در دوره‌های فنی حرفه‌ای شرکت کنید.

برای اپراتوری با دستگاه لیزر الکساندرایت نابلکس باید دوره های تخصصی گذرانده شود.

در دوره‌های آموزشی لیزر چه می‌گذرد؟

اگر قصد شرکت در دوره‌های آموزشی کار با دستگاه لیزر را دارید، باید بدانید که با وجود تفاوت در متدهای آموزشی، تمام دوره‌ها در سراسر کشور از سرفصل‌های یکسانی استفاده می‌کنند و اطلاعات مشخص شده را به شما انتقال می‌دهند. آموزش مرتبط با لیزر مو در این دوره‌ها، در دو بخش عملی و تئوری انجام می‌شود. در بخش تئوری، شما با انواع دستگاه‌های لیزر آشنا شده و در خصوص کاربرد آن‌ها روی رنگ پوستی متنوع اطلاعات کسب می‌کنید؛ همچنین آموزش مناسبی در خصوص رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در حین عمل کسب کرده که با بررسی دقیق آن‌ها، به کاهش خطر در حین عمل کمک می‌کنید.

در بخش عملی هم گذری به نحوه صحیح استفاده از دستگاه لیزر خواهید داشت و روش تنظیم‌ درجه برای نواحی مختلف بدن، حرکت صحیح دست، رعایت ارگونومی جهت جلوگیری از خستگی و فشار، به هنرجو آموزش داده می‌شود. در جلسات پایانی هم نگاهی بر باید و نبایدهای عمل لیزر داشته و با آن‌ها آشنا می‌شوید. اگر تا به امروز هیچ زمینه تحصیلی مرتبطی به این فعالیت نداشته‌اید، نگران نباشید؛ تنها با برخورداری از مدرک دیپلم می‌توانید در این دوره‌ها شرکت کرده و پس از کسب مدرک، به عنوان اپراتور لیزر به فعالیت بپردازید.

آموزش کار با دستگاه لیزر مو

 

نگاهی بر سر فصل‌های دوره آموزش لیزر مو

همانطور که در بخش قبلی اشاره شد، دوره‌های آموزشی با وجود روش‌های تدریس متقاوت، از سر فصل‌های یکسانی برخوردار هستند که در این بخش‌ قصد داریم با آن‌ها آشنا شویم. پس اگر قصد دارید که در خصوص کلیت این دوره‌های کاربردی اطلاعاتی مفید کسب کنید، با ما همراه باشید. آموزش های دستگاه لیزر الکساندرایت دکا نیز مطابق سر فصل های پایین است.

  1. آشنایی با اصول لیزر
  2. آشنایی با نحوه انتخاب بیمار و انتظارات بیمار از عمل لیزر
  3. بررسی و کسب اطلاعات در خصوص آناتومی پوست و مو
  4. نحوه اجرای لیزر به صورت صحیح
  5. مکانیزم عملکرد لیزر بر روی پوست
  6. آموزش عملی استفاده از دستگاه لیزر در بخش‌های متفاوت بدن
  7. آموزش تنظیم کردن دستگاه لیزر متناسب با محل موی زائد
  8. استفاده از دستگاه‌های مختلف
  9. بررسی نکات ممنوع در لیزر
  10. بررسی نکات ایمنی و مراقبتی کار با دستگاه لیزر
  11. آشنایی با لیزرهای فرکشنال
  12. جوانسازی و بهبود پوست و مو

میزان درآمد اپراتور لیزر چقدر است؟

میزان درآمدزایی، به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک شغل به‌شمار می‌رود و شما حق دارید که قبل از پرداختن به یک حرفه، از میزان درآمد نسبتی آن با خبر باشید. در خصوص درآمدزایی اپراتور لیزر باید اشاره کرد که از آنجایی که این شغل، فعالیتی جدید به‌شمار می‌رود و با بازار کار اشباعی همراه نیست، می‌تواند درآمد مناسبی را برای شما رقم بزند؛ البته میزان دقیق درآمدزایی هر فرد متخصص، بر اساس تجربه، سابقه کار و مدرک تغییر کرده و کم و زیاد می‌شود.

آموزش کار با دستگاه لیزر مو

برای رفع موهای زائد از چه تکنیکی استفاده می‌شود؟

حال که قصد دارید به عنوان یک اپراتور لیزر به فعالیت بپردازید، خالی از لطف نیست که با برخی از نکات و تکنیک‌های لیزر آشنا شوید. لیزر موهای زائد معمولا با دو تکنیک متفاوت انجام می‌شود. در ادامه اطلاعاتی در خصوص تکنیک کشیدن و نقطه نقطه لیزر کسب می‌کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

تکنیک کشیدن لیزر

در این تکنیک پرکاربرد، فرد متخصص با کشیدن دستگاه لیزر روی پوست بدن، پوست بدن را لیزر کرده و موهای زائد شما را از بین می‌برد. این تکنیک به دلیل پوشش‌دهی مناسب، بیشتر برای اندام‌های بزرگ بدن کاربرد دارد.

حتما بخوانید  مقایسه دستگاه لیزر الکس کندلا با گرویتی

تکنیک نقطه به نقطه لیزر

در تکنیک نقطه به نقطه، متخصص لیزر مو باید به طور مداوم دستگاه را روی پوست قرار داده و سپس آن را جدا کند تا یک پالس لیزر روی پوست منعکس شود. این روش بیشتر برای ناحیه‌های کوچکی که از دسترسی نامناسبی برخوردارند، کاربرد دارد.

آموزش کار با دستگاه لیزر مو

سخن نهایی

در این مطلب اطلاعاتی مفیدی در خصوص آموزش کار کردن با دستگاه لیزر کسب کردیم و متوجه شدیم که اولین قدم برای تبدیل شدن به یک اپراتور لیزر، کسب مدرکی معتبر است. در کلام آخر باید اضافه کنیم که میزان درآمد شغلی‌ مانند اپراتور دستگاه لیزر، با میزان تجربه و سابقه شغلی ارتباطی مستقیم دارد. از همین رو به شما پیشنهاد می‌کنیم که اگر قصد فعالیت در این عرصه را دارید، تردید را کنار گذاشته و همین حالا با ثبت نام در دوره‌ای معتبر، آموزش کار کردن با دستگاه لیزر را استارت بزنید. امیدواریم که مطالب اشاره شده مفید واقع شده باشد و به میزان مناسبی به اطلاعات شما افزوده باشد. فراموش نکنید که دیدگاه‌تان را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *